Briljante marketingactie. Lowcostholidays en Thomas Cook

Thomas Cook (persoon) dacht dat het wel gepast was om Thomas Cook (reisorganisatie) te vragen een reis te geven aan hem. Hij heeft immers dezelfde naam en het zou een hoop plagerijtjes compenseren en ook heeft hij het merk continu gepromoot. Niemand kon hem meer zien zonder te denken aan de reisorganisatie.

Thomas Cook, de reisorganisatie, dacht dat het geen goed idee was en verwees hem naar de pagina om zelf een reis te plannen en te betalen.

Thomas Cook, de persoon, vindt nog steeds dat hij een reis moet krijgen en op dat moment stapt Low Cost Holidays in. Ze geven aan dat als Thomas Cook Lowcostholidays.com had geheten hij absoluut een gratis reis zou krijgen. En omdat Thomas Cook zich nu Thomas Crooked zou voelen bood Low Cost Holidays hem een reis naar Parijs aan. Niet alleen voor hem, hij mocht ook nog een vriend meenemen.

Een heerlijk staaltje marketing, goed gebruik van social media en een knaller van een viral. (zelfs als Thomas Cook niet blijkt te bestaan)
Zie hieronder de conversatie op Facebook en de foto van de reis naar Parijs.

Briljante marketingactie. Lowcostholidays en Thomas Cook, Facebook conversatie

Briljante marketingactie. Lowcostholidays en Thomas Cook, op reis naar Parijs

Advertenties

Over Marijn Krijger

Marijn Krijger is marketeer, blogger en webautochtoon. Specialist in: Strategie, Online marketing, CRM, Content en Analytics.
Dit bericht werd geplaatst in Marketing, opvallend, Reclame en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s