Bieretiket als conversatiestarter

De gemiddelde Nederlander drinkt 74 liter bier per jaar. De gemiddelde Canadees 68. Een Tsjech drinkt 132 liter bier per jaar. Jongeren zien bier als een accessoire. Het etiket op de fles zegt een hoop over hoe ze (willen) zijn en wat ze (willen) uitstralen. Molson, een Canadese brouwer, gebruikte het bierflesje als belangrijkste reclamedrager.

Etiket MolsonEtiketten op de fles, meer dan 250, werden gebruikt als conversatiestarter. Het werkte. Er werd meer bier besteld. Net als bij fortunecookies wist de bierdrinker niet vantevoren welk etiket hij zou krijgen.

Voorbeelden

Molson etiketten op bierfles, conversationstarter

Molson 3 etiketten op bierfles, conversationstarter

Advertenties

Over Marijn Krijger

Marijn Krijger is marketeer, blogger en webautochtoon. Specialist in: Strategie, Online marketing, CRM, Content en Analytics.
Dit bericht werd geplaatst in Marketing, opvallend, Reclame en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s