Linkbuilding vs content

In alle jaren dat ik blog, heb ik veel reacties voorbij zien komen. Oprechte reacties heb ik altijd laten staan. Reacties door bots, met als doel aan linkbuilding te doen heb ik zoveel mogelijk genegeerd. Of ik heb de link verwijderd. Linkbuilding is goed voor de ranking. Content is nog beter voor de ranking in Google.

Content

Hieronder staat wat je wel moet doen om een hogere rank te krijgen. Content schrijven, relevante content. Of ik dat op deze blog doe? Dat is aan de lezer. Google genereert ongeveer de helft van de bezoekers, en dan ben ik nooit heel actief bezig met het optimaliseren (SEO) van mijn blog. De overige bezoekers komen hier via gedeelde posts, links vanaf andere websites en blogs, promotieberichten op Twitter, Facebook, Pinterest, LinkedIn en Google+.

E-mailnotificatie

Iedereen die geabonneerd is en bij elk bericht een mailtje krijgt, kan in het eigen e-mailprogramma het hele bericht lezen. Het is niet nodig om naar mijn blog te surfen om het bericht te lezen. Hiermee is de impact van mijn berichten groter dan alleen mijn bezoekersaantallen aangeven.

SEO

De korte conclusie is dat voor een goede vindbaarheid content belangrijker is dan linkbuilding.

Linksbuilding vs content

Linksbuilding vs content

via Marijn Krijger
Linksbuilding vs content

Advertenties

Over Marijn Krijger

Marijn Krijger is marketeer, blogger en webautochtoon. Specialist in: Strategie, Online marketing, CRM, Content en Analytics.
Dit bericht werd geplaatst in Via MarijnKrijger.nl en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s