Brand Reversions. Merken in de stijl van de concurrent

Brand reversions airbus boeing audi bmw nintendo sega smirnoff absolut google yahooGraham Smith is een logo-ontwerper. Naast het ontwerpen van logo’s is hij een meester in brand reversions. Hierbij maakt hij nieuwe versies van merken in de stijl van de concurrent. Soms ook in de stijl van een heel ander merk.

Op zijn website staat een groot aantal voorbeelden en ook op Flickr zijn voorbeelden van brand reversions te vinden.

Brand reversions

De eerste afbeelding in dit bericht bestaat uit Airbus in het Boeing-logo, Audi in het BMW-logo. Nintendo is in de Sega-stijl gegoten en Smirnoff lijkt bijna te kloppen in de Absolut-stijl. Tot slot is Google in Yahoo-stijl te vinden.

Merken wisselen van gedaante

In de tweede afbeelding gaat het om echte omkeringen. Visa en Mastercard zijn van gedaante verwisseld, net als UPS en FedEx. Pepsi en Coca Cola worden wel vaker door elkaar gegooid. De concurrentie tussen die twee zorgt voor een voorsprong voor beide bedrijven op andere frisdrankproducenten.

YouTube en Vimeo hosten video’s. De Vimeo in YouTube-stijl is minder sterk dan andersom, omdat Vimeo nou eenmaal niet uit een twee woorden bestaat. Android en iPhone spiegelen elkaar uitstekend. De logoontwerpen zijn zo goed, dat ze ook bijna echt merken lijken te representeren.

Associaties bij merken

Door de associaties die er bij verschillende concurrenten of substituten zijn, gebeurt het zelfs dat het niet eens opvalt dat het merk in een andere stijl staat.

Google gebingd en Bing gegoogled

De Amazon Kindle is in de stijl van NOOK Books van Barnes & Noble geschreven en andersom is B&N weergegeven in het Amazon-logo. Hierbij is de smiley niet vergeten. McDonalds staat in de stijl van Burger King en Pizza Hut in de stijl van Domino’s. Google zagen we ook al in de eerste afbeelding. In onderstaand overzicht is Bing gegoogled en Google gebingd.

brand reversions

Brand Reversions. Merken in de stijl van de concurrent

via Marijn Krijger
Brand Reversions. Merken in de stijl van de concurrent

Advertenties

Over Marijn Krijger

Marijn Krijger is marketeer, blogger en webautochtoon. Specialist in: Strategie, Online marketing, CRM, Content en Analytics.
Dit bericht werd geplaatst in Via MarijnKrijger.nl en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s