Pepsi – Coca Cola. De Halloween-advertentie.

Coca Cola en Pepsi zijn de bekendste colamerken. Het is of de een of de ander. Er zijn mensen die alleen Coca Cola willen en anderen houden het bij Pepsi. De voorkeur voor een cola verandert niet zo snel. Dit komt door smaak, imago en gewoonte.

In reclames wordt dan nog eens benadrukt dat het concurrerende merk het verkeerde merk is. In het kader van Halloween publiceerde Pepsi deze reclame.

Pepsi Halloween, Coca Cola

Meer vergelijkende reclames van Pepsi en Coca Cola

Het is eigenlijk voornamelijk Pepsi die vergelijkende reclames maakt en de concurrent nodig heeft om zichzelf te positioneren. Als er reclames zijn waarin Coca Cola de vergelijking maakt met Pepsi hoor ik dat graag in de reacties.

Nog een paar voorbeelden:

Pepsi vs Coca Cola 1 april Ad

De 1-aprilgrap van Pepsi

Pepsi vs Coca Cola Rietje Straw AdPepsi vs Coca Cola vending machine snow Ad

To slot nog een commercial die (naar het schijnt) niet zou mogen worden uitgezonden. Over het algemeen worden commercials die niet mogen worden uitgezonden goed bekeken.

Pepsi – Coca Cola. De Halloween-advertentie.

via
Pepsi – Coca Cola. De Halloween-advertentie.

Advertenties

Over Marijn Krijger

Marijn Krijger is marketeer, blogger en webautochtoon. Specialist in: Strategie, Online marketing, CRM, Content en Analytics.
Dit bericht werd geplaatst in Via MarijnKrijger.nl en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s