Wat zegt deze LinkedIn-poll?

Icoon LinkedInOp veel websites staan korte polls. Een vraag met daaronder drie of vier antwoorden. Als deze poll op de pagina van een bedrijf met hoge bezoekersaantallen staat zoals een bank of verzekeraar, dan is gelijk bekend wat het persbericht voor de aankomende week gaat worden. “Tweederde van de Nederlanders vindt iets.” En dat blijkt dan weer uit onderzoek van dat betreffende bedrijf.

Deze week kreeg ik op LinkedIn de vraag “Op welk moment van de werkdag ben jij op je best?” Ik klikte aan “In de ochtend” en werd vervolgens naar de resultaten geleid. Met wat kliks waren de demografische gegevens te zien van de respondenten. En wat blijkt: 72% van de respondenten is op zijn best in de ochtend.

Alleen vrouwen op LinkedIn?

Als er verder wordt gekeken dan is te zien dat er van alle respondenten een ondervertegenwoordiging van mannen is. Sterker nog er was slechts een man die de poll heeft ingevuld. (Aan externe partijen die de LinkedIn-api gebruiken wordt het geslacht niet eens doorgegeven)

De poll was bij mij zichtbaar voor 8 uur ‘s ochtends. Gezien het tijdstip kan ik me voorstellen dat deze poll voornamelijk wordt bekeken en ingevuld door ochtendmensen. Die ene man onder de respondenten wordt trouwens bij “In de middag” weergegeven.

Conclusie uit de LinkedIn-poll

Conclusies trekken uit deze poll kan op basis van deze data eigenlijk niet. Toch wordt er al wel een uitkomst gegeven en dat leidt tot de volgende vaststellingen.

  • De uitkomst is nog voorbarig, de poll loopt namelijk nog een maand.
  • Mannen hebben deze poll nauwelijks ingevuld of krijgen deze niet zo vaak te zien, de database van LinkedIn klopt niet of er kijken alleen vrouwen op LinkedIn.
  • Het tijdstip van weergeven dan de poll heeft invloed op de uitkomst.
  • Eigenaren van bedrijven zijn in de avond op hun best
  • en mijn stem wordt niet goed weergegeven in de uitslag.

Ik ben benieuwd naar het persbericht van volgende maand van LinkedIn over wanneer de Nederlandse beroepsbevolking het meest productief is. Statistiek, LinkedIn Poll, tussen 7 en 8 uur

Wat zegt deze LinkedIn-poll?

via
Wat zegt deze LinkedIn-poll?

Advertenties

Over Marijn Krijger

Marijn Krijger is marketeer, blogger en webautochtoon. Specialist in: Strategie, Online marketing, CRM, Content en Analytics.
Dit bericht werd geplaatst in Via MarijnKrijger.nl en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s