Pijlen in logo’s

Logo’s lijken soms op elkaar. Bepaalde elementen komen terug in logo’s van bedrijven uit dezelfde branche. Logistieke bedrijven gebruiken graag pijlen om aan te geven dat ze van a naar b gaan.

Trein

Spoorbedrijven British Rail en NS gaan twee kanten op en hebben beiden de rails in de logo’s verwerkt.

NS logo British Rail logo

Transport

Transport van goederen wordt gedaan met busjes, vrachtwagen en vliegtuigen. FedEx en GLS hebben beide een pijl in het logo. De pijl van FedEx is zelfs subliminaal. De pijl staat tussen de E en de X.

gls-logo fed-ex-logo

Broodjes en boeken

Amazon verkoopt boeken en met een pijl in de vorm van smile die van A naar Z gaat, wordt aangegeven dat ze alles hebben. Subway heeft niet een, maar zelfs twee pijlen.

subway logo Amazon-logo

 

Pijlen in logo’s

via
Pijlen in logo’s

Advertenties

Over Marijn Krijger

Marijn Krijger is marketeer, blogger en webautochtoon. Specialist in: Strategie, Online marketing, CRM, Content en Analytics.
Dit bericht werd geplaatst in Via MarijnKrijger.nl en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s