Creatieve reclames voor scheermessen

Een scheermes is een scheermes. Toch? Dat is niet helemaal waar, razor and blades is een gevleugelde term. Eerst wordt er wat gratis weggegeven of goedkoop aangeboden. Vervolgens moet er fors betaald worden voor de extra onderdelen.

De houder van het scheermes is meestal goedkoop. Met de mesjes wordt fors verdiend. En niet alle mesjes passen op dezelfde houder. Als de scheerder een merk houder heeft gekocht is hij gedwongen van hetzelfde merk mesjes te kopen.

Gilette is een van de bekendste scheermesmerken. In de reclames zijn ze creatief. Naast de inzet van stoere mannen in reclames die zich scheren met hun scheermes zijn andere manieren om de aandacht te trekken. De metafoor dat het glad scheert wordt duidelijk in de volgende foto’s.

 gillette-mach3-turbo-victory-you are my type Gilette roltrap Zamboni Gilette Fusion

gilette zamboniprocter-gamble-windshield

giletteescalator

En een van Bic

bic scheermes grass

Creatieve reclames voor scheermessen

via
Creatieve reclames voor scheermessen

Advertenties

Over Marijn Krijger

Marijn Krijger is marketeer, blogger en webautochtoon. Specialist in: Strategie, Online marketing, CRM, Content en Analytics.
Dit bericht werd geplaatst in Via MarijnKrijger.nl en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s