Mobiele versie van je website–> betere ranking in Google

Marijn Krijger is mobile-friendly op GoogleWebsites die alleen zijn ontworpen voor desktops zouden wel eens een probleem kunnen gaan krijgen. Het aantal gebruikers dat via een mobiel apparaat surft stijgt en deze groep wil een voor mobiel geschikte pagina zien. Bij de zoekresultaten van Google op mobiel wordt nu mobile-friendly (zie afbeelding) weergegeven als de pagina ook daadwerkelijk geschikt is voor mobiele devices.

Het snel op mobiel iets opzoeken en dan doorklikken naar een pagina die te groot is, langzaam laadt, de tekst te klein is, de links te klein zijn en er heen en weer in plaats van van boven naar beneden moet worden gescrolld betekent dat de website niet is geoptimaliseerd voor een mobiel apparaat.

Google is het startpunt van de meeste zoekopdrachten. Dit geldt voor zowel computers, tablets en smartphones. Om relevant te blijven wil Google graag vanaf de SERP (Search Engine Result Page) doorverwijzen naar de juiste pagina’s. Door het label mobile-friendly toe te voegen, wordt duidelijk aangegeven welke site beter leesbaar zou kunnen zijn voor de mobiele zoeker.

Mobile-friendly

Een pagina is mobile-friendly als aan de volgende criteria wordt voldaan:

  • Er wordt geen software gebruikt die niet geschikt is voor mobiel (Flash is bijvoorbeeld niet geschikt voor mobiel)
  • De tekst is leesbaar zonder te zoomen
  • De content wordt aangepast aan het scherm, zodat horizontaal scrollen of zoomen niet nodig is.
  • De links staan ver genoeg uit elkaar, zodat er makkelijk op kan worden geklikt.

Test of je website gebruiksvriendelijk is voor mobiel

Controleer je website met de Mobile-friendly test van Google.

Vul je URL in en wacht tot het is geanalyseerd.

Marijn Krijger Google Mobile Friendly Test

Vervolgens wordt aangegeven of je website geschikt is voor mobiel. Marijn Krijger Google Mobile Friendly test awesome

Betere ranking in Google als pagina’s een mobiele variant hebben

Volgens Google is dit de eerste stap in het helpen van mobiele gebruikers een betere webervaring te hebben. Er wordt ook geëxperimenteerd met het gebruiken van de gebruiksvriendelijkheid voor mobiel als rankingcriteria.

Zorg er dus voor dat je website geschikt is voor mobiele gebruikers, waardoor je je ranking in Google behoudt of zelfs verbeterd.

 

Mobiele versie van je website–> betere ranking in Google

via
Mobiele versie van je website–> betere ranking in Google

Advertenties

Over Marijn Krijger

Marijn Krijger is marketeer, blogger en webautochtoon. Specialist in: Strategie, Online marketing, CRM, Content en Analytics.
Dit bericht werd geplaatst in Via MarijnKrijger.nl en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s