Op TechCrunch las ik over de website You Asked it. Maarten Schenk ontwikkelde een vragendoorgeefluik. Duizenden mensen stellen vragen op twitter, dus geef ze antwoord. Op de pagina verschijnt telkens een tweet. De trigger om een tweet daar te laten verschijnen is dat er een vraagteken in de tweet staat.
De tweet met de vraag wordt weergegeven en je hebt dertig seconden om te antwoorden. Dan verschijnt de volgende vraag. Je kan door vragen heen skippen en je kan zelfs aangeven dat er een bepaald woord in de vraag moet zitten. Of dit volledig aan alle theorieën van gamificeren voldoet, weet ik niet. Het vragen en antwoorden is hiermee een spel geworden.
#Durftevragen en #dtv
In Nederland kennen we de hashtag #durftevragen, die inmiddels is getransformeerd naar #dtv. Dus door op de website #dtv in de box achter “Question must contain” in te vullen krijg je op een leuke manier de vragen die op Twitter worden gesteld.
Op deze manier wordt #durftevragen weer leuk. Natuurlijk kan je ook je eigen favoriete onderwerp als filter instellen. Dan zie je alleen de tweets met dat onderwerp en een vraagteken.
En is het geen leuke vraag? Dan klik je gewoon naar de volgende vraag.
Nog een vraag. Bekijk dit reclame filmpje eens. Eén keer. Razend populair in DE. http://www.youtube.com/watch?v=5o3JSoEFuxE . Later op de dag stel ik een vraag. Dan wel eerlijk antwoorden, hè. En niet stiekem terugkijken.
Ik heb het bekeken. Ik denk dat de vraag is, of de bikinivrouw en de vrouw in de trui dezelfde zijn.
Nee, wat is de merknaam van dit product? 62% van de ondervraagde Duitsers konden deze vraag niet spontaan beantwoorden. 78% wel de eerste tonen van het deuntje neurien.
Iets met een A, ik heb het niet onthouden.
Almased. Een vitaliserend turbo afslankmiddel in poedervorm.